nieuws

Bouwvakkers warmen hun handen bij abri

bouwbreed

De medewerkers van Herenbouw, die in de Amsterdamse Houthavens een nieuw kantoorpand bouwen, troffen vorige week een bijzondere zuil op hun rookplek. Yoeri Kastelein van reclame-bureau SSSS&Orchestra vertelt.

Trekt niet zoveel aandacht lijkt me, een abri op het dak van een gebouw in aanbouw.

“Dat is ook niet de definitieve bestemming. Maar we vonden het een leuk gebaar voor de bouwvakkers die werken aan ons nieuwe pand. Een geïmproviseerde aftrap voor de start van onze nieuwe campagne.”

Jullie hebben ze gewoon door laten werken vorige week?

“Dat deden ze uit zichzelf. Wij gingen er al vanuit dat de vorst een paar weken vertraging op zou leveren, maar alles liep gewoon door.”

Waar maken jullie reclame voor?

“Voor Mascotte vloeipapier.”

Die van die oeroude reclames van 3x beter?

“Inderdaad. Dat roepen ze nog altijd, maar deze actie legt andere accenten.”

Je kunt het dak op.

“We maken de rookpauze wat aangenamer. Zorgen dat rokers zich geen verschoppelingen hoeven te voelen die worden verbannen naar ongure plekken waar niemand last van ze heeft.”

Want een foto van een knappend haardvuurtje is voor een bouwvakker al voldoende?

“De abri geeft echt warmte. We hebben föhns ingebouwd die aan de zijkant hete lucht blazen. Je activeert hem door je hand op de glasplaat te leggen.”

Roken bouwvakkers nog wel sjekkies?

“Dat is van alle tijden.”

Lijkt me geen pretje met die koude eeltige vingers.

“Daarom hebben we juist die abri bij ze neergezet.”

Kunnen meer bouwplaatsen een haardvuur-abri tegemoet zien?

“We hebben er nu één, die we bij allerlei tijdelijk acties inzetten.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels