nieuws

Veldhuizen ontwikkelt lage haakarmoplegger voor B+E rijbewijs

bouwbreed Premium

Veldhuizen ontwikkelt lage haakarmoplegger voor B+E rijbewijs

Voor het transport van containers in stedelijk gebied heeft het altijd innovatieve Veldhuizen uit Groenekan een haakarmoplegger ontwikkeld, die door z’n lage rolhoogte ook als dieplader is in te zetten.

De
haakarm is geïntegreerd in het opleggerchassis, zodat een zeer stijve en vooral
lichtere constructie ontstaat. Hierdoor blijft een met rijbewijs B+E toegestaan
laadvermogen over van 6200 kg. Bij een eigen gewicht van een container van 700
kg blijft een laadvermogen over tot 5.500 kg. De haakarm is leverbaar met een
hydraulische pomp op de auto en afstandsbediening vanuit de cabine (op de foto
is dat een Iveco Daily).

Geringe opbouwhoogte

Door de geïntegreerde bouwwijze is ook de opbouwhoogte beperkt. Hierdoor is er
een rolhoogte ontstaan van slechts 80 cm. Door deze lage rolhoogte is het ook
mogelijk de oplegger te gebruiken als dieplader. De minikraan kan dan in de
container vastgezet worden en via de haakarm opgetrokken worden.

Demo-oplegger te huur
Veldhuizen heeft voor geïnteresserde klanten een demo-oplegger beschikbaar. Die
is uitgevoerd met een eigen motor op de oplegger, zodat een bestaande B-E trekker
de oplegger kan meenemen. De demo oplegger is ook los te huur, zodat klanten
met de eigen trekker de oplegger kunnen aankoppelen.
Meer info: www.veldhuizen.eu.

Reageer op dit artikel