nieuws

‘Het is toch in de eerste plaats emotie’

bouwbreed

Tim Lips en Concrex Oncarlos maken deel uit van het Eventing team dat door Nederland wordt uitgezonden naar de Olympische Spelen in Londen. Ruiter en paard worden gesponsord door Concrex uit Geldermalsen, dat bedrijfsgebouwen en woningen realiseert in beton en andere hoogwaardige materialen. Onwaarschijnlijke combinatie? ‘‘Integendeel, wij passen juist heel goed bij elkaar’’, zegt Chantal Holvoet namens de Gelderse bouwonderneming.

L ips, William Holvoet – oprichter van Concrex – en zijn vrouw Chantal werden vier jaar geleden tijdens een hippisch evenement aan elkaar voorgesteld door Semira Noman. Deze ontmoeting werd het begin van een hechte en warme relatie. ‘‘Er was meteen een klik’’, vertelt Chantal Holvoet. ‘‘Tim heeft eigenschappen die wij onmiddellijk herkenden. Ook wij zijn gedreven, betrokken, ambitieus, vol passie en constant op zoek naar perfectie. Tim weerspiegelt de waarden die wij in ons bedrijf en onze producten uitdragen.’’

Lips is een jonge en succesvolle Nederlandse ruiter. Sinds zijn 19de legt hij zich toe op eventing (dressuur, crosscountry en springen). Het is op die onderdelen dat hij Nederland in Londen vertegenwoordigt. Chantal Holvoet is trots dat Concrex een steentje kan bijdragen aan de ontwikkeling van dit jonge talent. Sinds Concrex en Lips een sponsorovereenkomst aangingen is er hard gewerkt om Tims sportcarrière uit te bouwen. ‘‘Vier jaar geleden nam hij deel aan de Olympische Spelen in China. Het was onze gezamenlijke droom het niet bij die ene keer te laten.’’ Dat die droom nu uitkomt bevestigt volgens Holvoet dat Lips en Concrex een ideaal team vormen.

De sponsorovereenkomst biedt beide partijen voordelen. Lips kan dankzij de financiële ondersteuning blijven trainen bij toptrainers als Anky van Grunsven en deelnemen aan internationale concoursen. Hij weet zich tevens verzekerd van een bijdrage als er paarden moeten worden gekocht.

In ruil krijgen Lips’ paarden het voorvoegsel Concrex, staan naam en logo van het bedrijf op Lips’ uitrusting en wordt de bedrijfsnaam genoemd in wedstrijdverslagen. Het bedrijf mag de naam van de ruiter voor publiciteitsdoelen op zijn website en Facebook-pagina gebruiken.

Bedrijfsrelaties worden nauw betrokken bij Lips’ sportieve prestatie s. ‘‘Er ontstaat al snel interesse voor de paardensport. Dat kan ertoe leiden dat heren hun driedelig kostuum verruilen voor een stoere outfit en laarzen en enthousiast over een modderig crossterrein achter een paard aanhollen om de finish niet te missen’’, aldus Holvoet. Het rendement van sponsoring is volgens haar moeilijk te kwantificeren. ‘‘Het is toch in de eerste plaats emotie. Maar het staat vast dat wij dankzij de paardensport in contact zijn gekomen met nieuwe partijen die ons een duwtje in de rug hebben gegeven, zoals wij Tim een duwtje in de rug geven.’’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels