nieuws

Ballastbedden, staven en wissels goedkoper

bouwbreed Premium

Het vervangen van spoorstaven, wissels en ballastbedden is goedkoper geworden door aanbestedingsmeevallers en doorgevoerde kostenreducties, blijkt uit antwoorden op Kamervragen. De afgelopen jaren is gemiddeld 2 procent van de totale spoorlengte vervangen. Dat komt overeen met een vervangingstermijn van eens in de 50 jaar. De snelheid zit er voldoende in. Dicht asfaltbeton op de rechterrijstrook […]

Het vervangen van spoorstaven, wissels en ballastbedden is goedkoper geworden door aanbestedingsmeevallers en doorgevoerde kostenreducties, blijkt uit antwoorden op Kamervragen.

De afgelopen jaren is gemiddeld 2 procent van de totale spoorlengte vervangen. Dat komt overeen met een vervangingstermijn van eens in de 50 jaar. De snelheid zit er voldoende in. Dicht asfaltbeton op de rechterrijstrook gaat 12 jaar mee en rijbaanbreed 18 jaar. Zoab wordt op de rechterrijstrook na 11 jaar vervangen en rijbaanbreed na 17 jaar, tweelaags zoab respectievelijk na 9 en 13 jaar.

Reageer op dit artikel