nieuws

Brits onderdeel BAM zoekt ‘erkenning’ in Londense metro

bouwbreed Premium

BAM gaat een paar weken lang reclame maken in de metro van Londen. Op die manier wil de Britse tak van de Nederlandse bouwer meer erkenning zien te krijgen voor de vaardigheden van de bouwprofessionals.

BAM neemt in de eerste reclamecampagne uit zijn geschiedenis twee hele metrolijnen over, de Waterloo Line en de City Londenlijn. Op beide lijnen wordt elk rijtuig voorzien van een reeks BAM-advertenties.

BAM zegt daarbij ‘‘het bedrijf te zijn achter projecten als de Olympische Spelen en nieuwe kenmerkende hoofdkantoren voor onder meer Network Rail en Imperial Tobacco en bovendien marktleider te zijn in gezondheid, onderwijs en civieltechniek.’’

Directeur Graham Nash: “Onze klanten vertellen ons twee opmerkelijke dingen. In de eerste plaats dat BAM luistert en hen beter begrijpt dan de meeste andere bouwbedrijven. In de tweede plaats dat ze te weinig van ons horen. Daarom hebben we deze zelden voorkomende stap genomen om direct met het publiek te communiceren zonder daarbij zaken te doen. Deze posters weerspiegelen onze klantgerichtheid en dat wij begrijpen dat wat wij doen onze klanten in staat stelt om beter hun eigen werkzaamheden te doen.’’

De directeur voegt daar aan toe: “Het is een beetje ironisch dat we op deze manier deze invloedrijke forensen bereiken. Bouwprofessionals zijn misschien wel de meest ondergewaardeerde managers in Groot-Brittannië. Zij managen een grote hoeveelheid risico, enorme budgetten en financiële marges en kunnen bovendien omgaan met mensen en met projectmanagement en technische problemen. De bijdrage van de bouw aan onze economie is significant maar erg onderschat.”

Reageer op dit artikel