nieuws

Rompen rijdt met unieke Iveco Trakker 8×4/6

bouwbreed Premium

Rompen rijdt met unieke Iveco Trakker 8×4/6

Sjef Rompen heeft een unieke IVECO Trakker in bedrijf genomen. Het is namelijk de eerste en tot nu de enige Trakker in ons land is in een 8×4/6-uitvoering, waarbij een GVW van 40.500 kg en een GCW van 50 ton op het kenteken gerealiseerd is. Het chassis werd geleverd door Iveco dealer Koops Furness Trucks bv.

Sjef Rompen is inmiddels de derde generatie in de onderneming die zich bezig houdt met zand- en grindhandel en wegenbouw. De onderneming heeft zich gespecialiseerd in uniek kraan- en kipperwerk voor de lokale overheden in het specifieke Zuid-Limburgse landschap.

Aparte assenconfiguratie

De Iveco Trakker met Cursor 13-motor is voorzien van paraboolvering op de vooras en van Ecas luchtvering op de trekas (derde as). Daarnaast is deze Trakker voorzien van twee gestuurde, luchtgeveerde en hefbare 10-tons assen die niet worden aangedreven, namelijk de tweede en de vierde as. Het resultaat is een vierassig voertuig met aandrijving op de eerste en de derde as, drie stuurassen (as één, twee en vier) en twee assen die hefbaar zijn.

Marchesi kraan

Vanwege de zeer specifieke eisen die gesteld werden aan de kraan is hier de keuze gevallen op een Italiaanse Marchesi kraan type M17500F. Die werd gemonteerd door Van Bouwel Kranen uit Antwerpen. De kraan is voorzien van een aankoppelbare ‘Fly Jib’ en afstandsbediening.

Geïntegreerde afstempeling

De opbouw van het VDL kabelsysteem C1-30-11 met een kiphoek van 72 graden werd verzorgd door Terberg Techniek te Baarlo. Door de nauwe samenwerking met Van Bouwel kon het voertuig worden voorzien van een geïntegreerde afstempeling aan de achterzijde, gecombineerd met steunrollen. Hierdoor wordt het mogelijk om met een belaste en deels geheven container toch het voertuig te verplaatsen.

Kijk voor meer informatie op de site van Iveco

Reageer op dit artikel