nieuws

‘Netwerken met iedereen die ertoe doet’

bouwbreed

‘Netwerken met iedereen die ertoe doet’

Sponsoring blijkt een doeltreffende manier om reclame te maken voor Wijcker Tuin BV en Wijcker Groen BV, de zusterbedrijven die gww-specialisten Jaap van Driel en Jim Raaijmakers in 2006 begonnen. “Iedereen kent onze naam, we groeien als kool”, zegt Van Driel trots. Ook op het Meifestival waarmee Wijk aan Zee het zomerseizoen begint is Wijcker Infra BV weer prominent aanwezig.

De avond vóór Hemelvaart is traditioneel het startpunt van het Meifestival. Vanaf dat moment heerst vier dagen achtereen uitsluitend gezelligheid in en rond de feesttent op de Dorpsweide. Naast vaste programmaonderdelen als de kermis, de kindermiddag en de braderie biedt het festival muzikale optredens van populaire artiesten. De editie 2011 van 1 tot en met 5 juni haalt Raffaëlla Paton – bekend van Idols – en dj Tony Star (van ‘Oh oh Tirol’ en ‘Oh oh Cherso’) voor het voetlicht.

Meer ludiek vermaak is er in de vorm van een wedstrijdje spijkerbroekhangen en het raadspel ‘Waar schijt de koe’. Wie weet te voorspellen op welke plek in het weiland een rund haar vlaai zal deponeren, wint 750 euro. Op de slotdag gaat Wijk aan Zee op de Hollandse toer met Nederlandstalige muziek en het dweilorkest ‘Laadoeje’ uit Beverwijk. Het jaarlijkse festijn trekt gemiddeld 25.000 bezoekers, van wie de meeste afkomstig zijn uit Beverwijk en omstreken. Een ideaal podium dus voor een regionaal opererend bedrijf.

‘‘Hoogovenbedrijf Tata behoorde tot de grootste geldschieters van het festival, maar dit jaar werden wij gevraagd het hoofdsponsorschap op ons te nemen’’, vertelt Jaap van Driel. Ook al ging het om een behoorlijk bedrag (15.000 euro), de Wijcker-directie zei direct ja. Want op de openingsavond zitten alle sponsors gezellig met elkaar aan tafel en dat geeft de mogelijkheid te netwerken met iedereen die er toe doet in de regio.

Bovendien geeft Wijcker Infra BV door zijn sponsoring blijk van maatschappelijke betrokkenheid. Zo’n signaal kan nooit kwaad richting burgemeester en wethouders van Beverwijk, die ook financieel aan het festival bijdragen en die tot de grote opdrachtgevers van Wijcker Infra behoren. Ook niet onbelangrijk vanuit publiciteitsoogpunt: de naam van de hoofdsponsor wordt afgedrukt op alle consumptiebonnen, op de festivalmunten, in de programmakrant en op de entree-armbandjes.

Van Driel: ‘‘De afgelopen vijf jaar hebben we ontzettend aan de weg getimmerd door allerlei doelen te sponsoren. Wij steunen bijvoorbeeld een groot aantal sportverenigingen. Langs die weg kom je in de bestuurskamer en in gesprek met mensen die misschien werk voor je hebben. Die aanpak heeft er toe bijgedragen dat wij vorig jaar tot de snelstgroeiende bedrijven van Nederland behoorden. Na het Meifestival willen we het kalmer aan gaan doen met de sponsoring en ons beperken tot goede doelen waar kinderen bij betrokken zijn. Vorig jaar hebben wij een tuincentrum overgenomen en bij die gelegenheid 10.000 euro geschonken aan Kika. De respons was zo positief dat we op die weg verder willen.’’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels