nieuws

de sponsor Continu‘Wij willen er ook zijn in minder goede tijden’

bouwbreed

Het Vastgoedsymposium is een jaarlijks terugkerend evenement op de lijst van sponsoractiviteiten van Continu, een landelijk actief bureau voor detachering, werving en selectie. Het symposium is bedoeld voor academische studenten, precies de doelgroep waar Continu zich op richt. Ook met zijn andere sponsoractiviteiten.

De vijfde aflevering van het Vastgoedsymposium vond afgelopen donderdag plaats in het hoofdkantoor van ABN Amro in Amsterdam. Thema van dit jaar: Trends in de vastgoedmarkt. De student die het winnende essay schrijft over de invloed van de crisis op de vastgoedmarkt wint 700 euro. De prijs wordt beschikbaar gesteld door Continu. ‘‘Wij vinden het belangrijk studenten te stimuleren hun gedachten over actuele onderwerpen op papier te zetten. Een commercieel belang hebben wij daar niet direct bij’’, zegt Frank Haagedoorn, algemeen directeur van Continu.

Met zijn aanwezigheid op het symposium bouwt Continu aan een reputatie als onmisbare partner in de vastgoedsector en de bouw. ‘‘Als een betrouwbare partner bovendien’’, beklemtoont Haagedoorn. ‘‘Veel bedrijven laten het afweten door de crisis. Wij willen er altijd zijn, ook in minder goede tijden. Men moet op ons kunnen rekenen.’’

Als bemiddelaar op de arbeidsmarkt onderhoudt Continu goede contacten met vrijwel alle universiteiten en hogescholen in Nederland. Het bureau steekt veel aandacht en geld in studentenverenigingen. Met name de contacten met studenten van technische opleidingen, zoals bouwkunde en engineering worden gekoesterd.

Continu leverde vorig jaar een aanzienlijke bijdrage in de organisatie van de Student van het jaarverkiezing op de TU Eindhoven. Volgend jaar wordt dit evenement herhaald. Op de Dag van de Ingenieur, die KiviNiria jaarlijks organiseert, krijgt de verkiezing een landelijk karakter.

Het bureau betaalt ook mee aan studiereizen en lezingen en verzorgt sollicitatietrainingen om studenten bekend te maken met de arbeidsmarkt. ‘‘Wij willen graag dat studenten al in een vroeg stadium bekend zijn met Continu en met wat wij doen, zodat ze de link leggen tussen ons en de bouw’’, aldus Haagedoorn.

De economische crisis heeft Continu wel kritischer gemaakt op sponsoruitgaven. Haagedoorn: ‘‘Vroeger deden we niet moeilijk over een vaatje bier voor een feestje. Dan zeiden we meestal: doe maar. Nu zeggen we: oké, maar we willen er wel iets voor terug.’’

De tegenprestatie kan divers van aard zijn. Haagedoorn noemt actieve hulp van studenten bij het organiseren van een gesponsorde activiteit. ‘‘Maar we kunnen ook vragen of ze een stukje schrijven in het vakblad van de studievereniging over hun ervaringen met Continu, wat resulteert in meer inhoudelijke naamsbekendheid.’’

Wat Continu terugkrijgt voor alle financiële en personele inspanningen is niet in harde cijfers uit te drukken, stelt Haagedoorn. ‘‘Jaarlijks onderzoeken we de naamsbekendheid onder de doelgroep. Desondanks kun je onmogelijk meten of een afgestudeerde bij je binnenkomt als reactie op een sponsoractiviteit. Dat is ook niet ons primaire doel. Het is ons allereerst te doen om het goede contact en om ons te profileren als een bedrijf gespecialiseerd in het bemiddelen van technische ingenieurs.’’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels