nieuws

‘Het kan ons niet gek genoeg wezen’

bouwbreed Premium

‘Het kan ons niet gek genoeg wezen’

John Kerkhoff (45) is technisch en commercieel manager bij Janson Bridging Nederland BV in Hank. Dit bedrijf – met vestigingen in zeven Europese landen – levert tijdelijke bruggen in vrijwel alle landen ter wereld. Valt ergens door een storing een brug uit, dan pakt Kerkhoff onmiddellijk de telefoon om de beheerder zijn diensten aan te bieden. Maar hij kan ook een jaar lang bezig zijn met de voorbereiding van één project.

“Vanuit mijn kantoor heb ik uitzicht op onze hoofdvoorraad, momenteel zo’n 12.000 ton van de in totaal 25.000 ton die we in eigendom hebben. Een voorraad waar ik elke dag met plezier naar kijk, want die garandeert dat we snel kunnen leveren.

Ongeveer zestig procent van mijn tijd gebruik ik voor schrijf-, bel- en rekenwerk, de rest van de week zit ik bij klanten aan tafel om hun problemen te bespreken en oplossingen te bedenken. Dan krijg ik vragen voorgelegd als: een leidingbrug over een spoor voor een persleiding, kan dat? Of: een stortbrug op een ponton, waarover een vrachtauto achteruit kan rijden om zijn lading in een schip te lossen, is dat mogelijk? Ik heb altijd mijn tablet bij me met een paar honderd foto’s, want we hebben in de afgelopen veertig jaar bijna alles al eens meegemaakt. Het kan ons niet gek genoeg wezen.

Volgende week praat ik met een aannemer over een project in het midden van het land. Daar wil men graag een brug over een bouwput leggen voor het zware bouwverkeer, maar de brug moet wat gedraaid over de bouwkuip liggen. Men wil graag onze expertise in uitvoering en ondersteuningen van een dergelijke brug.

Zodra ergens een brug het laat afweten ga ik er achteraan. In Oisterwijk moest een gemetselde brug dicht omdat hij door het gebruik door zware vrachtauto’s scheuren ging vertonen. Woensdag gebeld, vrijdag lag er een brug voor het langzame verkeer. Zo snel kan het gaan.

Onze grootste klant blijft de aannemerij. Ik heb nu een brug in Zevenbergen onderhanden om een nieuwbouwwijk te ontsluiten. Dat vergt gedetailleerde planning. Ik ben volgende week zeker een halve dag bezig met begeleiding van de werkvoorbereiding en de inkoop van diensten. Hetzelfde geldt voor drie tijdelijke fietsbruggen die we leggen in de Weg van de Toekomst bij Oss.

Ik werk aan een herziene offerte voor een grote fietsbrug bij Zaandam. Dit is al de vijfde offerte, het gebeurt dikwijls dat een plan meermaals wordt herzien en wij willen alles vantevoren zo hebben uitgedacht, dat de brug zo snel mogelijk kan worden geplaatst met zo weinig mogelijk overlast voor omgeving en opdrachtgever. De brug die we dit weekeinde in de A12 bij Arnhem leggen is één van de laatste grote klussen vóór de vakantie. Aan het eind van de week hebben we onze jaarlijkse barbecue.”

Reageer op dit artikel