nieuws

Veiligheidshek is al lopend te monteren

bouwbreed Premium

Het nieuwe veiligheidshek van Railway Safety Systems is volgens de fabrikant uit Venlo lopend aan te brengen. Het hek houdt spoorwerkers uit de buurt van voorbijrijdende treinen. De 8 kilo zware staanders worden om 3 meter met magneten aan de spoorstaven bevestigd. Tussen de staanders worden buizen van 3 of 4 meter lang geklikt. De […]

Het nieuwe veiligheidshek van Railway Safety Systems is volgens de fabrikant uit Venlo lopend aan te brengen. Het hek houdt spoorwerkers uit de buurt van voorbijrijdende treinen. De 8 kilo zware staanders worden om 3 meter met magneten aan de spoorstaven bevestigd. Tussen de staanders worden buizen van 3 of 4 meter lang geklikt. De buizen zijn voorzien van een stroomonderbreker en een gepatenteerde snelkoppeling. Fixatie van staander en buis gebeurt met tie-wraps. Eén vrachtwagen met oplegger kan 1440 strekkende meter hek vervoeren. Die lengte bestaat uit 480 staanders in zestien bakken en 720 buizen in vijftien bakken. Het nieuwe veiligheidshek van Railway Safety Systems kreeg de eerste prijs van de Innovation Award van de vakbeurs Rail-Tech Europe in Amersfoort.

Reageer op dit artikel