nieuws

‘Sloopbedrijf is gebaat bij goed imago’

bouwbreed

‘Sloopbedrijf is gebaat bij goed imago’

Met de roeisport heeft Roelof Bork, directeur van Bork Sloopwerken BV in het Drentse dorp Stuifzand, persoonlijk weinig affiniteit. Hardlopen is meer zijn ding. Toch is Bork niet toevallig de belangrijkste sponsor van de Hoogeveense Roeivereniging. Het bedrijf heeft goede redenen om juist deze club te steunen.

Aan de Hoogeveense Vaart is zojuist het nieuwe onderkomen van de Hoogeveense
Roeivereniging opgeleverd. Alleen het interieur moet nog worden afgemaakt, zoals
de verlichting, de keukenapparatuur en de bar. Het is een ruim en modern
verenigingsgebouw geworden, maar daar hadden de roeiers dan ook behoefte aan. De
nieuwe loods was nodig omdat het huurcontract met de boer waar de boten tot nu
toe werden gestald, afliep en niet kon worden verlengd. De loods is gezet door
een aannemer, maar de leden en vrijwilligers hebben een groot aandeel gehad in
het werk. Ook Roelof Bork heeft er behoorlijk wat tijd in gestoken. Zijn bedrijf
nam kosteloos al het civiele werk op zich. ”Wij hebben het graafwerk gedaan,
zand en granulaat geleverd en voor de bestrating gezorgd. Er zijn bijvoorbeeld
zo’n zesduizend tegels in gegaan.” Onderaannemers van Bork hebben ook een
steentje bijgedragen aan de bouw. Eerder deed Bork bij de oprichting in 2007 de
vereniging een steiger cadeau. Opmerkelijk, want zelf zal hij niet in een
roeiboot stappen. Zijn favoriete sport heet hardlopen. Zijn betrokkenheid bij de
roeivereniging heeft allereerst een persoonlijke achtergrond. Zijn schoonvader
heeft de club opgericht en is er ook voorzitter van. Bork heeft nog even
overwogen de loods in eigen beheer te ontwikkelen. Maar dat bleek toch niet
haalbaar.

Gouden Gids

Hij werd wel de grootste sponsor. De directeur van het sloopbedrijf schat dat
hij alles bijeen aan arbeid en materiaal zo’n 7500 tot 10.000 euro heeft
bijdragen. Met dat geld deed hij de familie natuurlijk een groot plezier. Maar
hij hoopt dat ook zijn bedrijf ervan zal profiteren. Roelof Bork: ”Wij deden
tot dusver niet zo gek veel aan sportsponsoring. We steunen met enkele andere
bedrijven het jeugdvoetbalteam van HZVV in Hoogeveen. Dat blijven we ook doen.
Door de roeivereniging te sponsoren hopen we wat meer bekendheid te krijgen. Het
is een heel actieve vereniging met leden van wie ik denk dat die mogelijk wel
klant van ons kunnen worden.” Reclame maken kost altijd geld. Bork: ”Ik doe
het liever op deze manier dan dat ik adverteer in de Gouden Gids. Dat kost
evenveel, en het effect moet je maar afwachten. Sponsoring bezorgt je een goede
naam en dan werkt alleen maar in je voordeel. Zeker voor een sloopbedrijf is dat
belangrijk. Wij zorgen altijd wel voor overlast met stof en zwaar transport. Als
je bekend staat als sportief en maatschappelijk actief, zal het publiek eerder
geneigd zijn te zeggen: dat zijn goede jongens, daar gaan we niet over klagen.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels