nieuws

Terberg Group toont in Hardenberg meerdere nieuwtjes

bouwbreed

Terberg Group toont in Hardenberg meerdere nieuwtjes

Terberg Benschop toont tijdens de Carrosserie Vakdagen prominent de FM1350WDGL, een drie-asser met aandrijving op alle wielen. Dankzij het wide spread tandemstel krijgen alle assen een wettelijk draagvermogen van 11,5 ton. De luchtgeveerde laatste as is stuurbaar. Dat voorkomt wringen in de bochten. Bovendien is de FM1350 met gestuurde achteras uiterst wendbaar voor een voertuig met zo’n hoog toegestaan totaalgewicht.

Terberg kiest in Hardenberg (van 20 tot en met 22 april) opnieuw voor een
gezamenlijke presentatie van producten uit de Terberg Group die voor de
bezoekers van de Carrosserie Vakdagen interessant kunnen zijn. Zo laat Terberg
Benschop niet alleen de FM1350WDGL zien, maar ook de bekende Terberg YT182 Yard
trekker. Terberg Techniek IJsselstein presenteert onder meer de C-ride. Terberg
Techniek Baarlo staat op de show met een CE-gekeurde elektrisch verstelbare
stootbalk, die voldoet aan de strengere eisen waaraan nieuwe achterbumpers vanaf
10 maart 2010 aan moeten voldoen. Terberg Machines vraagt aandacht voor de
nieuwe aluminium opbouw van een elektrisch aangedreven voertuig. Terberg
KingLifter komt met een verbeterde meeneemheftruck naar Hardenberg.

Widespread (C-Ride)
Speciaal voor het bouwsegment kent Terberg Techniek de toepassing van widespread
(C-Ride), waarbij de asafstand van tandemstel is vergroot van 1.370 mm naar
1.820 mm en de achterste as stuurbaar wordt gemaakt. Dan is bijvoorbeeld bij een
Volvo 8×4 een wettelijk GVW van 41 ton of zelfs 43 ton mogelijk. Bovendien wordt
de manoeuvreerbaarheid van het widespread C-Ride voertuig beter dan van het
oorspronkelijke voertuig. U leest er meer over in de Materieelkrant, ide a.s.
donderdag verschijnt.

Verstelbare stootbalk
Terberg laat verder een nieuwe, eenvoudig te monteren elektrisch verstelbare
stootbalkconstructie zien. Vanaf 10 maart 2010 zijn hogere eisen van kracht voor
stootbalkconstructies op bedrijfswagens en aanhangwagens. Een belangrijke
overweging bij aanpassing van de richtlijn is het verhogen van de veiligheid.
Daarom is het profiel van de stootbalk in alle uitvoeringen verzwaard. De
elektrisch verstelbare stootbalk is een uitbreiding op het programma met de
vertrouwde mechanisch en hydraulisch uitschuivende stootbalk. Een elektrische
aansluiting volstaat om de ingebouwde elektromotoren voor het in- en uitschuiven
aan te sluiten.
Meer info: www.terbergbenschop.nl.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels