nieuws

Persoonlijk contact centraal in nieuwe jongerencampagne

bouwbreed

Persoonlijk contact is dit jaar het speerpunt van de campagne ‘The skyline is yours’. Het blijkt dat jongeren hierdoor eerder geïnteresseerd raken in een carrière in de bouw.

De campagne is een initiatief van Bouwend Nederland, FNV Bouw en CNV Hout en
Bouw. Zij willen de komende twee jaar minstens zesduizend jongeren van vmbo,
havo en vwo in contact brengen met mensen in de bouwsector. “Met deze campagne
wordt ook het bedrijfsleven opgeroepen een bijdrage te leveren aan een positief
imago van de bouwbranche”, verklaart de woordvoerder van Fundeon, de uitvoerder
van de campagne. Bedrijven kunnen meewerken door op scholen gastdocent te zijn
of een rondleiding te faciliteren op een bouwplaats. Een beter imago is
noodzakelijk, waarschijnlijk zijn tot 2030 mensen nodig om alle functies te
vervullen. Veel bedrijven zijn volgens de Fundeon-woordvoerder inmiddels
doordrongen van nut en noodzaak van de samenwerking. Hij ziet dan ook dat steeds
meer bedrijven meedoen en de vraag naar lespakketten door bedrijven stijgen. De
woordvoerder: “Jongeren hadden vaak helemaal geen beeld of een ronduit negatief
beeld van de bouwsector. Nu, na een jaar campagne, is het imago neutraal. Het
heersende beeld is ook vaak achterhaald. Veel mensen denken dat werken in de
bouw gelijkstaat aan buiten werken in de uitvoering, maar dat klopt niet meer.
De laatste jaren zijn er zoveel innovaties geweest, dat er veel nieuwe functies
zijn bijgekomen.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels