nieuws

‘Nauwelijks nog nieuwe wegen’

bouwbreed

Het hoofdwegennet is af op drie ontbrekende schakels na, betoogde directeur-generaal Bert Keijts van Rijkswaterstaat op het CROW XL-congres. Het bouwen van nieuwe wegen zal in de toekomst niet tot nauwelijks nog voorkomen. De bouwsector hoeft echter niet bang te zijn zonder werk te komen. “Nu zijn we nog aan het verbreden, maar uiterlijk 2020 […]

Het hoofdwegennet is af op drie ontbrekende schakels na, betoogde directeur-generaal Bert Keijts van Rijkswaterstaat op het CROW XL-congres. Het bouwen van nieuwe wegen zal in de toekomst niet tot nauwelijks nog voorkomen. De bouwsector hoeft echter niet bang te zijn zonder werk te komen. “Nu zijn we nog aan het verbreden, maar uiterlijk 2020 gaan we de hoogte en de diepte in”, voorspelt Keijts. Hij verwacht steeds slimmere systemen om de wegen in te richten, maar ook slimmere auto’s. De keuze halverwege de jaren tachtig om ringwegen rondde steden onderdeel te maken van het hoofdwegennet is bewust gemaakt en niet meer terug te draaien. Dat betekent een toenemende scheiding van rijstroken voor doorgaand en bestemmingsverkeer.
> Pagina 12: Badhoevedorp verschuilt zich achter dijklichaam A9

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels