nieuws

Cowi bij afzinktunnelZuid-Chinese kust

bouwbreed Premium

Het Deense ingenieursbureau Cowi krijgt de kans zijn tussen Kopenhagen en Malmö bij de Oresundtunnel opgedane ervaring in de praktijk te brengen bij een 5,6 kilometer lange afzinktunnel in de monding van de Parelrivier aan de Zuid-Chinese kust tussen Hongkong en Macau. Het project vergt een investering van 7 miljard euro. De Chinese opdrachtgevers verwachten […]

Het Deense ingenieursbureau Cowi krijgt de kans zijn tussen Kopenhagen en Malmö bij de Oresundtunnel opgedane ervaring in de praktijk te brengen bij een 5,6 kilometer lange afzinktunnel in de monding van de Parelrivier aan de Zuid-Chinese kust tussen Hongkong en Macau. Het project vergt een investering van 7 miljard euro. De Chinese opdrachtgevers verwachten dat het project dat leidt tot werelds langste afgezonken tunnel, in 2015 gereed zal zijn. De tunnel krijgt een breedte van 40 meter. De maximale waterdiepte is 38 meter.

Reageer op dit artikel