nieuws

Sigma’s Eigen Zaak wint Marketing Jaarprijs

bouwbreed

Sigma Coatings heeft de Bouwkennis Marketing Jaarprijs 2008 gewonnen met het concept ‘EigenZaak’. Met eenvoudige middelen weet de verffabrikant een sterk groeiende groep ondernemers aan zich te binden, motiveert de jury de keuze.

“EigenZaak denkt vanuit de zelfstandig ondernemer, zonder er een opzichtig eigenbelang aan te hangen”, aldus het juryrapport. Het is een servicepakket voor zelfstandige schilders, dat bestaat uit kennis, producten en diensten, waarmee Sigma deze schilders ondersteunt bij hun bedrijfsvoering.
Zo kunnen ze gebruikmaken van een retourservice voor verfafval, ondernemersadvies vragen via een helpdesk en zijn er diverse promotiematerialen die ze kunnen inzetten bij hun klantenwerving. Ook worden thema-avonden gehouden over bijvoorbeeld verzekeringen en andere zaken waar ondernemers in hun bedrijfsvoering mee te maken hebben.
Het concept blijkt in een grote behoefte te voorzien. Ruim een jaar na de introductie maken meer dan 500 zelfstandige schilders gebruik van het pakket.
Door ze te helpen met hun ondernemerstaken, houden ze meer tijd over voor het leveren van professioneel schilderwerk, zo vertelt brandmanager Pim Becker van Sigma. “Deze mensen werken doorgaans alleen en zijn naast schilder ook ondernemer, administrateur, verkoper/adviseur en marketeer. Op alle fronten willen ze kwaliteit leveren.
EigenZaak kan daarbij helpen door veel zorgen uit handen te nemen. Daarnaast ontstaat zo ook een soort clubgevoel, waarbij schilders in contact komen met collega’s die voor dezelfde uitdagingen staan.”
De andere twee genomineerden waren ABB met de Multidoos MD4050, een klantgestuurde productinnovatie, en het samenwerkingsverband Gezonde Klassen van J.E. Stork Air, Unica en NOVON. De Marketingprijs is ingesteld om de marketing in de sector op een hoger plan te tillen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels