nieuws

Vlark sluit precies aan op Dodo

bouwbreed

UtrechtWaar spoorlijn Vleuten-Utrecht de A2 kruist, wordt druk gewerkt aan de verbreding van het spoorviaduct. De huidige tweesporige treinbaan wordt vervangen door een viersporig traject op een 6 meter hoog dijklichaam met een betonnen viaduct over de A2. De viaductverbreding wordt in opdracht van ProRail uitgevoerd door bouwcombinatie Vlark (Van Hattum en Blankevoort en KWS) en sluit aan op een project van bouwcombinatie Dodo, waarin Besix, Dura Vermeer en GTI Infra participeren. Dodo bouwt de 1650 lange landtunnel, de betonnen overkapping van de A2 tussen Utrecht-Stad en nieuwbouwwijk Leidsche Rijn. Aan de noordkant begint de landtunnel precies bij het spoorviaduct, zodat straks het op betonkolommen rustende spoordek net nog als een stukje dak van de tunnelbuis functioneert.

UtrechtWaar spoorlijn Vleuten-Utrecht de A2 kruist, wordt druk gewerkt aan de verbreding van het spoorviaduct. De huidige tweesporige treinbaan wordt vervangen door een viersporig traject op een 6 meter hoog dijklichaam met een betonnen viaduct over de A2. De viaductverbreding wordt in opdracht van ProRail uitgevoerd door bouwcombinatie Vlark (Van Hattum en Blankevoort en KWS) en sluit aan op een project van bouwcombinatie Dodo, waarin Besix, Dura Vermeer en GTI Infra participeren. Dodo bouwt de 1650 lange landtunnel, de betonnen overkapping van de A2 tussen Utrecht-Stad en nieuwbouwwijk Leidsche Rijn. Aan de noordkant begint de landtunnel precies bij het spoorviaduct, zodat straks het op betonkolommen rustende spoordek net nog als een stukje dak van de tunnelbuis functioneert.
Foto: Ton Borsboom, tekst: Pieter de Mos

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels