nieuws

Nederland neemt spoorOekraïne onder de loep

bouwbreed

Movares gaat samen met NEA onderzoeken of de Oekraïnse stad Lviv rendabel een aansluiting kan krijgen op het Europese spoornet. Nu nog moeten bij de Pools-Oekraïnse grens passagiers en goederen van treinstel wisselen. Het spoor op het traject oostelijk van Polen is, afwijkend van het West-Europese railsysteem, 1520 millimeter breed. De lijn naar Lviv maakt deel uit van de pan-Europese Corridor III. Zowel de Europese Commissie als de Europese Bank voor Herstel en Ontwikkeling ondersteunen de wens het spoor naar Lviv aan te passen. Movares uit Utrecht en de transportonderzoekers van NEA uit Zoetermeer buigen zich over de technische en financieel-economische aspecten van de lijn. Ook worden de consequenties voor het milieu bekeken.

Movares gaat samen met NEA onderzoeken of de Oekraïnse stad Lviv rendabel een aansluiting kan krijgen op het Europese spoornet. Nu nog moeten bij de Pools-Oekraïnse grens passagiers en goederen van treinstel wisselen. Het spoor op het traject oostelijk van Polen is, afwijkend van het West-Europese railsysteem, 1520 millimeter breed. De lijn naar Lviv maakt deel uit van de pan-Europese Corridor III. Zowel de Europese Commissie als de Europese Bank voor Herstel en Ontwikkeling ondersteunen de wens het spoor naar Lviv aan te passen. Movares uit Utrecht en de transportonderzoekers van NEA uit Zoetermeer buigen zich over de technische en financieel-economische aspecten van de lijn. Ook worden de consequenties voor het milieu bekeken.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels