nieuws

Zes keer pps voorinfra in Duitsland

bouwbreed

Duitsland zet acht nieuwe publiek-private snelwegprojecten in de markt. Het verkeersministerie van Wolfgang Tiefensee raamt het bouwvolume op 1,5 miljard euro. Wie een concessie wint, tekent voor dertig jaar beheer van de snelweg en ontvangt geld uit het tolfonds voor het vrachtverkeer. De eerste projecten die vrijkomen zijn de A8 tussen Ulm en Augsburg (Beieren) en de A9 Hermsdorf – Schleiz (Thüringen). De bouw kan in 2010 beginnen. Voor de dicht bij Nederland gelegen A1 Lotte-Münster (eventueel samen met de A30 Rheine – Lotte) start de aanbesteding in 2009 of 2010. Hetzelfde tijdspad wordt aangehouden voor A6 Wiesloch-Rauenberg, A7 Bordensholm – Hamburg en Salzgitter – Drammetal. Eveneens op het programma staan A45 bij Gambach en delen van de A60.

Duitsland zet acht nieuwe publiek-private snelwegprojecten in de markt. Het verkeersministerie van Wolfgang Tiefensee raamt het bouwvolume op 1,5 miljard euro. Wie een concessie wint, tekent voor dertig jaar beheer van de snelweg en ontvangt geld uit het tolfonds voor het vrachtverkeer. De eerste projecten die vrijkomen zijn de A8 tussen Ulm en Augsburg (Beieren) en de A9 Hermsdorf – Schleiz (Thüringen). De bouw kan in 2010 beginnen. Voor de dicht bij Nederland gelegen A1 Lotte-Münster (eventueel samen met de A30 Rheine – Lotte) start de aanbesteding in 2009 of 2010. Hetzelfde tijdspad wordt aangehouden voor A6 Wiesloch-Rauenberg, A7 Bordensholm – Hamburg en Salzgitter – Drammetal. Eveneens op het programma staan A45 bij Gambach en delen van de A60.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels