nieuws

Fosag wil met campagne meer schildersbedrijven binden

bouwbreed

Schildersorganisatie Fosag start een campagne om het verlies aan leden om te buigen in groei. Zevenduizend niet-leden zullen worden benaderd om zich aan te sluiten.

Afgelopen jaar daalde het aantal aangesloten schildersbedrijven met zo’n tweehonderd naar 2800.
Op zich niet zorgelijk, meent Fosag-voorzitter Jan van Walsem. Het ledental daalde vooral als gevolg van fusies en overnames. “Qua omzet representeren we de branche nog steeds op hetzelfde niveau”, zegt Van Walsem in het verenigingsblad Fosag Actueel.
Niettemin wil hij het ledental terugbrengen op zo’n drieduizend. “We staan sterker als we meer bedrijven vertegenwoordigen. Vandaar dat we de ledenwervingscampagne zijn gestart. Om nog beter een vuist te kunnen maken.”
Van Walsem en Fosag-directeur Erik Kruiderink zullen hoogstpersoonlijk 25 schildersbedrijven met meer dan twintig werknemers bezoeken in een poging ze te overtuigen van de voordelen van het lidmaatschap. Duizend kleinere ondernemingen ontvangen eerst een mailing en worden desgewenst bezocht door bestaande Fosag-leden.
Vierduizend schilders die voor zichzelf zijn begonnen worden eveneens per brief benaderd. Zelfstandigen zonder personeel die zich daadwerkelijk als lid in laten schrijven hoeven twee jaar lang slechts 185 euro contributie te betalen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels