nieuws

Meer klachten over bouwbedrijven

bouwbreed

De Geschillencommissie heeft vorig jaar 490 klachten van particulieren tegen bouw- en bouwgerelateerde bedrijven ontvangen. Dat zijn er twintig meer dan het jaar ervoor. Dat blijkt uit het jaarverslag van de stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken.

De Geschillencommissie heeft vorig jaar 490 klachten van particulieren tegen bouw- en bouwgerelateerde bedrijven ontvangen. Dat zijn er twintig meer dan het jaar ervoor. Dat blijkt uit het jaarverslag van de stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken.
Met name tegen installatiebedrijven werden veel klachten ingediend, 208 in totaal. Ook klussenbedrijven lagen relatief vaak overhoop met hun klanten. Exact honderd dienden zich te verantwoorden voor de commissie na een klacht van een particulier.
Schilders- en glaszetbedrijven lijken daarentegen steeds correcter te werken. De Geschillencommissie ontving in 2007 een kleine dertig klachten gericht tegen schilders en glaszetters. Het jaar ervoor waren dat er ruim twee keer zoveel. De commissie verzamelde verder 27 klachten tegen stukadoors, 16 tegen doe-het-zelfzaken, 27 tegen bouwmaterialenhandelaren en 72 tegen parketleggers.
Doel van de Geschillencommissie is om snel en goedkoop geschillen tussen particulieren en bedrijven te beslechten. Bij de commissie zijn onder meer de brancheorganisaties Uneto-VNI, Vlok en NOA aangesloten

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels