nieuws

BAB8 eerste Duitse pps-project

bouwbreed

BAB8, de snelweg die Zuid-Duitsland van de Luxemburgse naar de Oostenrijkse grens doorklieft, was jarenlang een zorgenkindje, met z’n vele onderbrekingen, achterstallig onderhoud en geringe aantal rijstroken. Enkele trajecten zijn al aangepakt en vanaf komende maand gaat ook het druk bereden gedeelte Augsburg-Munchen op de schop. Over een lengte van 37 kilometer wordt de snelweg uitgebreid van vier naar in totaal zes rijstroken. Als in 2010 het nieuwe weggedeelte wordt opgeleverd kan Zuid-Duitsland terugkijken op de eerste publieke-private samenwerking op infragebied, die overigens snel gevolgd m ns-Nederlandse Autobahnplus (A+) consortium, waarin onder meer BAM PPP en de Duitse VolkerWessels dochter Trapp Infra Wesel participeren.

BAB8, de snelweg die Zuid-Duitsland van de Luxemburgse naar de Oostenrijkse grens doorklieft, was jarenlang een zorgenkindje, met z’n vele onderbrekingen, achterstallig onderhoud en geringe aantal rijstroken. Enkele trajecten zijn al aangepakt en vanaf komende maand gaat ook het druk bereden gedeelte Augsburg-Munchen op de schop. Over een lengte van 37 kilometer wordt de snelweg uitgebreid van vier naar in totaal zes rijstroken. Als in 2010 het nieuwe weggedeelte wordt opgeleverd kan Zuid-Duitsland terugkijken op de eerste publieke-private samenwerking op infragebied, die overigens snel gevolgd m ns-Nederlandse Autobahnplus (A+) consortium, waarin onder meer BAM PPP en de Duitse VolkerWessels dochter Trapp Infra Wesel participeren.
Foto: Carel Kramer; tekst: Pieter de Mos

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels