nieuws

Schiphol moet vrede sluiten met Chipshol

bouwbreed Premium

Het conflict tussen Schiphol en gebiedsontwikkelaar Chipshol moet snel worden opgelost omdat het schadelijk is voor de ontwikkeling van de luchthaven. Dit staat in het boek ‘Final call’ van Chipshol-oprichter Jan Poot. Volgens hem is samenwerking met Schiphol nog steeds mogelijk en kan ze leiden tot een airport city van internationale allure. Schiphol heeft dat nooit willen doen, integendeel, Poot werd stelselmatig tegengewerkt. Zo wist de directie van Schiphol de staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat zo gek te krijgen een bouwverbod af te kondigen voor het Groenenbergterrein dat in bezit was van Chipshol. In Final call doet hij nu een laatste oproep aan Schiphol om de strijdbijl te begraven en tot zaken te komen.

Het conflict tussen Schiphol en gebiedsontwikkelaar Chipshol moet snel worden opgelost omdat het schadelijk is voor de ontwikkeling van de luchthaven. Dit staat in het boek ‘Final call’ van Chipshol-oprichter Jan Poot. Volgens hem is samenwerking met Schiphol nog steeds mogelijk en kan ze leiden tot een airport city van internationale allure. Schiphol heeft dat nooit willen doen, integendeel, Poot werd stelselmatig tegengewerkt. Zo wist de directie van Schiphol de staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat zo gek te krijgen een bouwverbod af te kondigen voor het Groenenbergterrein dat in bezit was van Chipshol. In Final call doet hij nu een laatste oproep aan Schiphol om de strijdbijl te begraven en tot zaken te komen.
Voormalig PvdA-Kamerlid Adri Duivesteijn wijt het conflict aan de monopoliepositie die Schiphol nastreefde. “Mijn onderzoek heeft de cultuur die rond Schiphol heerst, blootgelegd. Die cultuur duldt geen andersdenkenden.”

Reageer op dit artikel