nieuws

Signalering België schiet tekort

bouwbreed

De signalering bij wegwerkzaamheden in Vlaanderen is onvoldoende tot slecht. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nationaal Comité voor Veiligheid en Hygiëne in de Bouw (NAVB). Ruim de helft van de wegenbouwers die werk in uitvoeiring hebben, is niet in het bezit van een officieel goedgekeurd signaliseringsplan, ofschoon de wet dat voorschrijft. Slechts 40 procent van de wegwerkers draagt speciale reflecterende kledij. Dat heeft tot gevolg dat jaarlijks zes tot acht wegwerkers omkomen, vooral doordat ze niet tijdig werden opgemerkt door bestuurders. De meeste ongelukken bij wegwerkzaamheden zijn echter te wijten aan het feit dat de bestuurders zich niet houden aan de snelheidsbeperkingen.

De signalering bij wegwerkzaamheden in Vlaanderen is onvoldoende tot slecht. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nationaal Comité voor Veiligheid en Hygiëne in de Bouw (NAVB). Ruim de helft van de wegenbouwers die werk in uitvoeiring hebben, is niet in het bezit van een officieel goedgekeurd signaliseringsplan, ofschoon de wet dat voorschrijft. Slechts 40 procent van de wegwerkers draagt speciale reflecterende kledij. Dat heeft tot gevolg dat jaarlijks zes tot acht wegwerkers omkomen, vooral doordat ze niet tijdig werden opgemerkt door bestuurders. De meeste ongelukken bij wegwerkzaamheden zijn echter te wijten aan het feit dat de bestuurders zich niet houden aan de snelheidsbeperkingen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels