nieuws

Tunnelwerk

bouwbreed Premium

MNO Rail werkt zeven dagen per week 24 uur per dag aan het groot onderhoud van de Oostlijn van de Amsterdamse metro. Ter hoogte van het Weesperplein zijn de mannen met snijbranders aan de slag om rails te vervangen. Daar blijft het niet bij. De houten dwarsliggers in het dertig jaar oude metrostation maken plaats voor betonnen exemplaren. In totaal wordt 6750 meter spoor gesloopt en nieuw gebouwd. Verder bestaat de klus uit onder meer het vernieuwen van negen wissels bij het station Weesperplein, het aanbrengen van 4600 meter vluchtpad en het ontgraven en zeven van 20.000 ton ballast. Het megakarwei begon op 30 juni en zal nog tot en met 17 augustus duren. In die periode rijden er geen metrovoertuigen op het traject.

MNO Rail werkt zeven dagen per week 24 uur per dag aan het groot onderhoud van de Oostlijn van de Amsterdamse metro. Ter hoogte van het Weesperplein zijn de mannen met snijbranders aan de slag om rails te vervangen. Daar blijft het niet bij. De houten dwarsliggers in het dertig jaar oude metrostation maken plaats voor betonnen exemplaren. In totaal wordt 6750 meter spoor gesloopt en nieuw gebouwd. Verder bestaat de klus uit onder meer het vernieuwen van negen wissels bij het station Weesperplein, het aanbrengen van 4600 meter vluchtpad en het ontgraven en zeven van 20.000 ton ballast. Het megakarwei begon op 30 juni en zal nog tot en met 17 augustus duren. In die periode rijden er geen metrovoertuigen op het traject.
Foto: Ronald Bakker, tekst: Mario Silvester

Reageer op dit artikel