nieuws

Plaat beschermtvoegovergang

bouwbreed Premium

Een 60 ton zware stalen plaat beschermt overdag de in opdracht van Rijkswaterstaat gerepareerde voegovergang op de Waalbrug. Het door bouwbedrijf Salverda en Hartmann Engineering ontworpen modulaire systeem is speciaal ontwikkeld voor spoedreparaties aan snelwegvoegen om zo verkeersoverlast te vermijden. De metalen platen kunnen, net als de voegen, uitzettingen van 3 tot 4 millimeter per graden Celsius verwerken, en maakt in alle rust uitharden van gerepareerde voegen mogelijk. Als de voegen voldoende zijn hersteld en vernieuwd worden de platen, die zijn ontwikkeld in het kader van Rijkswaterstaat’s project License to Test, waarbij innovatieve technieken en ideeën de kans kregen de fileproblemen te verminderen of op te lossen, worden verwijderd.

Een 60 ton zware stalen plaat beschermt overdag de in opdracht van Rijkswaterstaat gerepareerde voegovergang op de Waalbrug. Het door bouwbedrijf Salverda en Hartmann Engineering ontworpen modulaire systeem is speciaal ontwikkeld voor spoedreparaties aan snelwegvoegen om zo verkeersoverlast te vermijden. De metalen platen kunnen, net als de voegen, uitzettingen van 3 tot 4 millimeter per graden Celsius verwerken, en maakt in alle rust uitharden van gerepareerde voegen mogelijk. Als de voegen voldoende zijn hersteld en vernieuwd worden de platen, die zijn ontwikkeld in het kader van Rijkswaterstaat’s project License to Test, waarbij innovatieve technieken en ideeën de kans kregen de fileproblemen te verminderen of op te lossen, worden verwijderd.
Foto: Ton Borsboom

Reageer op dit artikel