nieuws

Betonnenvin

bouwbreed Premium

Rozenburg -Betonstaalvlechters van Dura Vermeer Beton- en Waterbouw uit Hoofddorp vlechten de wapening op de fiets- en voetgangersbrug over de N201 in Rozenburg (Noord-Holland). De wapening is bestemd voor de betonnen vin die midden op de brug komt. Het beton wordt over circa drie weken gestort.Nu staat de brug van 55 meter lang, 6,5 meter breed en met een slank brugdek van maar 80 centimeter dik, nog parallel aan de N201, maar zodra de vin voldoende is uitgehard, zal Dura Vermeer de brug voorspannen en eind juli opvijzelen, een kwartslag draaien en transporteren over de provinciale weg naar de definitieve locatie. Voetgangers en fietsers kunnen na diverse afbouwwerkzaamheden vanaf eind oktober gebruikmaken van de brug over de provinciale weg. Het werk maakt onderdeel uit van de verbreding van de N201 vanaf de aansluiting A4 tot vlak voor de Aalsmeerdersbrug van 2 maal 2 naar 2 maal 3 rijstroken. De provincie Noord-Holland is opdrachtgever.

Rozenburg -Betonstaalvlechters van Dura Vermeer Beton- en Waterbouw uit Hoofddorp vlechten de wapening op de fiets- en voetgangersbrug over de N201 in Rozenburg (Noord-Holland). De wapening is bestemd voor de betonnen vin die midden op de brug komt. Het beton wordt over circa drie weken gestort.Nu staat de brug van 55 meter lang, 6,5 meter breed en met een slank brugdek van maar 80 centimeter dik, nog parallel aan de N201, maar zodra de vin voldoende is uitgehard, zal Dura Vermeer de brug voorspannen en eind juli opvijzelen, een kwartslag draaien en transporteren over de provinciale weg naar de definitieve locatie. Voetgangers en fietsers kunnen na diverse afbouwwerkzaamheden vanaf eind oktober gebruikmaken van de brug over de provinciale weg. Het werk maakt onderdeel uit van de verbreding van de N201 vanaf de aansluiting A4 tot vlak voor de Aalsmeerdersbrug van 2 maal 2 naar 2 maal 3 rijstroken. De provincie Noord-Holland is opdrachtgever.
Foto: Dijkstra
Tekst: Inge Pranger

Reageer op dit artikel