nieuws

Drontermeertunnel

bouwbreed

Werknemers van Bouwcombinatie Ballast Nedam-GTI storten het eerste constructiebeton voor de spoortunnel onder het Drontermeer. De werkzaamheden vinden ruim 10 meter onder waterspiegelniveau plaats. De bouw wordt gefaseerd uitgevoerd in bouwkuipen, in verband met de doorgang van de scheepvaart. Na deze eerste betonstort volgt nog zo’n 30.000 kubieke meter. De tunnel wordt in opdracht van ProRail gebouwd als onderdeel van de Hanzelijn. Als de uitvoering op schema blijft, is de spoortunnel gereed voor 1 januari 2010.

Werknemers van Bouwcombinatie Ballast Nedam-GTI storten het eerste constructiebeton voor de spoortunnel onder het Drontermeer. De werkzaamheden vinden ruim 10 meter onder waterspiegelniveau plaats. De bouw wordt gefaseerd uitgevoerd in bouwkuipen, in verband met de doorgang van de scheepvaart. Na deze eerste betonstort volgt nog zo’n 30.000 kubieke meter. De tunnel wordt in opdracht van ProRail gebouwd als onderdeel van de Hanzelijn. Als de uitvoering op schema blijft, is de spoortunnel gereed voor 1 januari 2010.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels