nieuws

Furieuze aannemers claimen schade bij ArboDuo

bouwbreed

Arbodienst ArboDuo kan een schadeclaim tegemoet zien van miljoenen euro’s. Twee aannemersbedrijven, Pleunis uit Voorburg en Webo uit Veldhoven, zeggen forse financiële averij te hebben opgelopen door nalatigheid van de arbodienstverlener. Ze willen naar de rechter om de schade op de arbodienst te verhalen.

De aannemers zijn woedend op ArboDuo en hebben een klachtenlijn geopend waar ondernemers die zich door ArboDuo benadeeld voelen zich kunnen melden.
Roon Veugelers die het woord voert namens de initiatiefnemers, stelt dat hij en zijn collega ieder voor tienduizenden euro’s zijn benadeeld omdat medewerkers van ArboDuo klachten over personeel dat ziekte simuleerde niet serieus namen. “Ik vermoed dat onze ervaringen slechts het topje van een ijsberg zijn”, aldus Veugelers. “ArboDuo heeft 20.000 klanten, dus je kunt op je vinger natellen hoeveel schade er is ontstaan. Daarom willen we zoveel mogelijk gegevens verzamelen en vervolgens samen met alle gedupeerden naar de rechter stappen om onze kosten op ArboDuo te verhalen. Mijn advocaat is van alles op de hoogte. Al met al verwacht ik dat het om een miljoenenclaim gaat.”

Conflicten

Na jarenlange conflicten met medewerkers van ArboDuo deed Veugelers in deze krant (2 mei 2007) zijn beklag. Vervolgens werd hem door ArboDuo de wacht aangezegd. Het bedrijf weigerde zijn jaarcontract te verlengen omdat het vertrouwen tussen het aannemersbedrijf en de arbodienst was geschonden.
Na nieuwe publicaties in deze en andere kranten kwam Veugelers in contact met Webo-directeur De Bont. Hij heeft dezelfde klachten als Veugelers. Hierop besloten de aannemers de handen ineen te slaan en een klachtenlijn te openen waar andere ondernemers met klachten over ArboDuo zich kunnen melden. Daarom besloten de ondernemers de krachten te bundelen. Ze willen via een juridische procedure de schade op ArboDuo verhalen.

Bundeling

“Iedereen die zich herkent in onze ervaringen, roep ik op zich te melden”, aldus Veugelers. “Hoe meer gedupeerden mee doen, hoe sterker we staan als we ArboDuo voor de rechter slepen. Ze kunnen telefonisch of per e-mail contact met mij opnemen. Al mijn gegevens zijn eenvoudig te vinden op mijn website.”
Ruud Pels, directeur van ArboDuo, ziet de schadeclaim met vertrouwen tegemoet en zegt niet te weten waarop de claim gebaseerd zou kunnen zijn. “Het bedrijf heeft 20.0000 klanten en scoort hoog als het gaat om tevredenheid. Er kunnen natuurlijk altijd mensen bij zijn die minder tevreden zijn; dat is niet te voorkomen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels