nieuws

BAM verwerft eerste Duitse pps-project

bouwbreed

Een consortium rond BAM en Fluor heeft het eerste pps-project autobanen in Duitsland binnengehaald. Samen met Berger Bau, FC Trapp Tief- und Strassenbau Wesel en het Franse Egis Projects gaan de Nederlanders de A8 Augsburg-M ü nchen over een lengte van 37 kilometer verbreden naar zes rijstroken. Dit levert het consortium zo’n 250 miljoen euro op. Daarnaast nemen de partners ook het onderhoud over het totale traject van 52 kilometer gedurende 30 jaar voor hun rekening. Volgens bondsverkeersminister Tiefensee is de gunning van dit eerste contract een goed signaal voor de pps-markt. Binnenkort worden nog eens drie soortgelijke projecten gegund. Dat zijn de A4 in Th ü ringen, De A5 in Baden-W ü rttemberg en de A1 in Nedersaksen.

Een consortium rond BAM en Fluor heeft het eerste pps-project autobanen in Duitsland binnengehaald. Samen met Berger Bau, FC Trapp Tief- und Strassenbau Wesel en het Franse Egis Projects gaan de Nederlanders de A8 Augsburg-M ü nchen over een lengte van 37 kilometer verbreden naar zes rijstroken. Dit levert het consortium zo’n 250 miljoen euro op. Daarnaast nemen de partners ook het onderhoud over het totale traject van 52 kilometer gedurende 30 jaar voor hun rekening. Volgens bondsverkeersminister Tiefensee is de gunning van dit eerste contract een goed signaal voor de pps-markt. Binnenkort worden nog eens drie soortgelijke projecten gegund. Dat zijn de A4 in Th ü ringen, De A5 in Baden-W ü rttemberg en de A1 in Nedersaksen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels