nieuws

Geclipte raildemper presteert goed

bouwbreed

De geclipte demper van railgeluid presteert net zo goed als de gelijmde variant. Dat blijkt uit een praktijkproef in Tilburg, waar 200 meter spoor is uitgerust met de nieuwe demper. De demper wordt tussen de dwarsliggers in tegen de spoorstaaf gedrukt. Een contactpasta zorgt voor optimale werking.

De geclipte demper van railgeluid presteert net zo goed als de gelijmde variant. Dat blijkt uit een praktijkproef in Tilburg, waar 200 meter spoor is uitgerust met de nieuwe demper. De demper wordt tussen de dwarsliggers in tegen de spoorstaaf gedrukt. Een contactpasta zorgt voor optimale werking.
Als de proef was mislukt moesten VolkerRail en Corus opdraaien voor de kosten van verwijdering van de geclipte demper en vervangen door de gelijmde variant. Die is al langer op de markt en toegepast op de hsl bij Rotterdam.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels