nieuws

‘Rijdende viaducten’ volgens plan in één keer op hun plek

bouwbreed

Eén keer alles flink overhoop halen en als het goed is hoef je er daarna niet meer aan te komen. Met dat in gedachte kozen spoorbeheerder ProRail en aannemer BAM ervoor om vrijdag twee complete spoorviaducten in één keer op hun plek te zetten. De viaducten overspannen de uitbreidingen van elk twee rijstroken die aan weerszijden van de A2 bij Rosmalen zijn gemaakt. Vier platformwagens reden met 256 wielen telkens een kant-en-klaar viaduct op zijn plek in een afgegraven deel van de spoordijk. Het werk onderbrak het spoorverkeer voor 93 uur. Gisterochtend om iets over vijf uur reed volgens plan de eerste reizigerstrein over het uitgebreide spoorviaduct tussen ‘s-Hertogenbosch en Oss. In de vier dagen die het project duurde volgden zo’n 42.000 mensen het werk via webcamera’s en internet.

Eén keer alles flink overhoop halen en als het goed is hoef je er daarna niet meer aan te komen. Met dat in gedachte kozen spoorbeheerder ProRail en aannemer BAM ervoor om vrijdag twee complete spoorviaducten in één keer op hun plek te zetten. De viaducten overspannen de uitbreidingen van elk twee rijstroken die aan weerszijden van de A2 bij Rosmalen zijn gemaakt. Vier platformwagens reden met 256 wielen telkens een kant-en-klaar viaduct op zijn plek in een afgegraven deel van de spoordijk. Het werk onderbrak het spoorverkeer voor 93 uur. Gisterochtend om iets over vijf uur reed volgens plan de eerste reizigerstrein over het uitgebreide spoorviaduct tussen ‘s-Hertogenbosch en Oss. In de vier dagen die het project duurde volgden zo’n 42.000 mensen het werk via webcamera’s en internet.
Foto: Gérard Damoiseaux

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels