nieuws

Weinig vertraging aanleg Majellaknoop

bouwbreed

Volgens milieuminister Cramer hoeft het verkeer dat van Utrecht naar Leidsche Rijn en vice versa rijdt geen hinder te ondervinden van de uitspraak van de rechtbank in mei, waarmee de aanleg van verkeersknelpunt Majellaknoop werd stilgelegd. Wegens een voorlopige voorziening van de Raad van State mag de gemeente Utrecht “onder voorwaarden alsnog een ‘bypass’ aanleggen, waardoor realisering van het ontbrekende deel van de hov-baan naar Leidsche Rijn op korte termijn alsnog mogelijk wordt”, schrijft Cramer aan de Kamer. Utrecht werd in mei door de rechter teruggefloten omdat het met een sterk verouderd – uit 1961 – bestemmingsplan werkte. Daardoor kon de gemeente niet aantonen dat door de nieuwe weg de lucht in de omgeving schoner zou worden. Want de lucht in 1961 was nog vrijwel gespeend van uitlaatgassen.

Volgens milieuminister Cramer hoeft het verkeer dat van Utrecht naar Leidsche Rijn en vice versa rijdt geen hinder te ondervinden van de uitspraak van de rechtbank in mei, waarmee de aanleg van verkeersknelpunt Majellaknoop werd stilgelegd. Wegens een voorlopige voorziening van de Raad van State mag de gemeente Utrecht “onder voorwaarden alsnog een ‘bypass’ aanleggen, waardoor realisering van het ontbrekende deel van de hov-baan naar Leidsche Rijn op korte termijn alsnog mogelijk wordt”, schrijft Cramer aan de Kamer. Utrecht werd in mei door de rechter teruggefloten omdat het met een sterk verouderd – uit 1961 – bestemmingsplan werkte. Daardoor kon de gemeente niet aantonen dat door de nieuwe weg de lucht in de omgeving schoner zou worden. Want de lucht in 1961 was nog vrijwel gespeend van uitlaatgassen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels