nieuws

Op transport

bouwbreed Premium

 De stalen deuren van de Houtribsluizen verdienen na 25 jaar een nieuwe beschermlaag. Koolteer is niet meer toegestaan dus krijgen ze een nieuwe drielaagse coating met een dikte van in totaal 350 micron. Hoofdaannemer Jansen Venneboer heeft deze week de eerste drie van de in totaal twaalf sluisdeuren uitgetakeld. Die gaan op transport en worden bij Braspenning in Amsterdam gestraald en opnieuw geconserveerd. De zes spuisluizen bij Lelystad zijn dubbelkerend uitgevoerd dus kan er het hele stormseizoen gewoon gespuid worden. Volgend jaar besteedt Rijkswaterstaat de volgende fase aan van de renovatie van de sluizen, waarbij ingrijpend betonherstel plaatsvindt.

 De stalen deuren van de Houtribsluizen verdienen na 25 jaar een nieuwe beschermlaag. Koolteer is niet meer toegestaan dus krijgen ze een nieuwe drielaagse coating met een dikte van in totaal 350 micron. Hoofdaannemer Jansen Venneboer heeft deze week de eerste drie van de in totaal twaalf sluisdeuren uitgetakeld. Die gaan op transport en worden bij Braspenning in Amsterdam gestraald en opnieuw geconserveerd. De zes spuisluizen bij Lelystad zijn dubbelkerend uitgevoerd dus kan er het hele stormseizoen gewoon gespuid worden. Volgend jaar besteedt Rijkswaterstaat de volgende fase aan van de renovatie van de sluizen, waarbij ingrijpend betonherstel plaatsvindt.
 

Reageer op dit artikel