nieuws

Spoorbak

bouwbreed Premium

De wanden voor de verdiepte ligging van de spoorlijn door Almelo worden ter plaatse gemaakt. Dat gebeurt in delen van 7,6 bij 11 meter. Aannemer Van Hattum en Blankevoort kan er per dag twee maken, in een cyclus van twee dagen. Eerst wordt de sleuf gevuld met bentoniet voor de stabiliteit. Vervolgens worden stalen korven geplaatst die van onderaf worden gevuld met beton. Het bentoniet komt dan vanzelf naar boven en wordt na reiniging in de centrale opnieuw gebruikt. Dankzij de aanleg van een hulpspoor kan de treinenloop gewoon doorgaan. Strenge veiligheidsmaatregelen moeten ervoor zorgen dat werkers en bouwmaterieel niet op het hulpspoor komen.

De wanden voor de verdiepte ligging van de spoorlijn door Almelo worden ter plaatse gemaakt. Dat gebeurt in delen van 7,6 bij 11 meter. Aannemer Van Hattum en Blankevoort kan er per dag twee maken, in een cyclus van twee dagen. Eerst wordt de sleuf gevuld met bentoniet voor de stabiliteit. Vervolgens worden stalen korven geplaatst die van onderaf worden gevuld met beton. Het bentoniet komt dan vanzelf naar boven en wordt na reiniging in de centrale opnieuw gebruikt. Dankzij de aanleg van een hulpspoor kan de treinenloop gewoon doorgaan. Strenge veiligheidsmaatregelen moeten ervoor zorgen dat werkers en bouwmaterieel niet op het hulpspoor komen.
Foto: Chistian van der Meij

Reageer op dit artikel