nieuws

Hefvaartuig

bouwbreed Premium

 De joint venture Van Hattum en Blankevoort BV en BAM Civiel begint in juli dit jaar met het betonwerk voor een betonnen multifunctioneel hefvaartuig voor zwaar transport. Opdrachtgever is Noorse MPU Offshore Lift ASA dat het vaartuig laat bouwen voor het demonteren en vervoeren van offshore platforms die buiten dienst zijn gesteld. De ‘semi-submersible’ wordt gebouwd in het droogdok van Keppel Verolme in Rotterdam in nauwe samenwerking tussen de deelnemers in joint venture. Het betonwerk wordt binnen 13 maanden afgerond. Onder een apart contract gaat Keppel Verolme ook de scheepsbouwkundige werkzaamheden en divers werk op het gebied van staal, werktuigbouw en elektriciteit uitvoeren. De oplevering van het vaartuig staat gepland op begin 2009.

 De joint venture Van Hattum en Blankevoort BV en BAM Civiel begint in juli dit jaar met het betonwerk voor een betonnen multifunctioneel hefvaartuig voor zwaar transport. Opdrachtgever is Noorse MPU Offshore Lift ASA dat het vaartuig laat bouwen voor het demonteren en vervoeren van offshore platforms die buiten dienst zijn gesteld. De ‘semi-submersible’ wordt gebouwd in het droogdok van Keppel Verolme in Rotterdam in nauwe samenwerking tussen de deelnemers in joint venture. Het betonwerk wordt binnen 13 maanden afgerond. Onder een apart contract gaat Keppel Verolme ook de scheepsbouwkundige werkzaamheden en divers werk op het gebied van staal, werktuigbouw en elektriciteit uitvoeren. De oplevering van het vaartuig staat gepland op begin 2009.

Reageer op dit artikel