nieuws

Raadsvragen over Hogeweidebrug

bouwbreed Premium

SHrS Twee oppositiepartijen in de Utrechtse gemeenteraad hebben vragen gesteld over de vertraging van de bouw van de Hogeweidebrug bij Utrecht. Die zou onder andere het gevolg zijn van een ontwerpfout van Ingenieursbureau Utrecht. De vragen werden gesteld naar aanleiding van een artikel in NRC Handelsblad . Daarin wordt gerept van vertraging als gevolg van vervuiling van de grond, problemen bij het slaan van de damwanden en fouten in het ontwerp. Een woordvoerder van de gemeente Utrecht wilde vrijdag alleen bevestigen dat die drie factoren een rol spelen. Maar de vertraging in de bouw zal minder dan tien maanden bedragen en blijft binnen de afspraken die met ProRail zijn gemaakt.

SHrS Twee oppositiepartijen in de Utrechtse gemeenteraad hebben vragen gesteld over de vertraging van de bouw van de Hogeweidebrug bij Utrecht. Die zou onder andere het gevolg zijn van een ontwerpfout van Ingenieursbureau Utrecht. De vragen werden gesteld naar aanleiding van een artikel in NRC Handelsblad . Daarin wordt gerept van vertraging als gevolg van vervuiling van de grond, problemen bij het slaan van de damwanden en fouten in het ontwerp. Een woordvoerder van de gemeente Utrecht wilde vrijdag alleen bevestigen dat die drie factoren een rol spelen. Maar de vertraging in de bouw zal minder dan tien maanden bedragen en blijft binnen de afspraken die met ProRail zijn gemaakt.
De Hogeweidebrug is een nieuwe verbinding voor auto’s, fietsers en voetgangers tussen Utrecht en Vinex-wijk Leidsche Rijn. De brug overspant onder andere het Amsterdam Rijnkanaal. Het architectonisch ontwerp is van architect Maarten Struijs van Ingenieursbureau Rotterdam. Het constructief ontwerp is echter verzorgd door Ingenieursbureau Utrecht dat volgens de projectleider van hoofdaannemer CFE Beton en Waterbouw fouten zou hebben gemaakt. De staalconstructie is verzorgd door Victor Buyck.

Reageer op dit artikel