nieuws

Kant-en-klare en unieke website voor elk bedrijf

bouwbreed Premium

Een bedrijf onderscheidt zich nog steeds met een eigen website; vooral wanneer die goed wordt bijgehouden en functies biedt die het voor de klant makkelijker maken om met dat bedrijf zaken te doen. WebComm uit Heerenveen biedt bedrijven in de bouw een nagenoeg kant-en-klare website.

De praktijk leert dat veel bedrijven een eigen plek op het wereldwijde web belangrijk vonden. “Het waren vaak geïnteresseerde medewerkers van het bedrijf die zo’n site opzetten en bijhielden”, weet Matthias van der Veer van WebComm. Maar als na een jaar of wat die persoon vertrekt, voelt niemand zich geroepen die taak over te nemen en wekt de steeds meer gedateerde internetpagina de indruk dat het bedrijf niet meer actief is. “Bijhouden blijkt nog het lastigst te zijn”, zegt Van der Veer, “de reden dat WebComm dat op verzoek ook doet.”
Met het systeem kan elke medewerker zonder specifieke kennis en zonder al te veel handelingen tussendoor de website bijhouden. De programmatuur voorkomt zelf dat een verkeerd commando een reeks niet meer te keren rampen in gang zet. En wie dat wil kan uit de inhoud van de website een digitale folder samenstellen die zo naar de drukker kan. “Iedereen kan met het systeem overweg omdat het zelf aangeeft hoe de gebruiker ermee moet omgaan,” benadrukt Van der Veer. “Als de gebruiker er niet meer uit komt hoeft hij alleen maar op de overal aanwezige helpknop te klikken.” Het programma komt ook degene tegemoet die de pagina opslaat door het scherm overzichtelijk te houden. Foto’s verschijnen niet in een eindeloze reeks vensters maar komen telkens in hetzelfde venster op.

Modules

WebComm gebruikt de techniek van Software Web Solutions Heerenveen. Dit bedrijf installeert de modules die nodig zijn om een website te beheren achter de website van de opdrachtgever. Wytze van der Schaaf van het Heerenveense bedrijf: “Een storing bij SWSH veroorzaakt niet automatisch een storing bij derden: beide systemen maken alleen met elkaar contact wanneer de inhoud van de internetpagina moet worden veranderd.”
De techniek en het stramien zijn voor alle websites die WebComm maakt hetzelfde. “Dan is het de kunst om voor elke opdrachtgever iets unieks te kunnen maken,” vindt Van der Veer. Met Van der Schaaf zegt hij zoveel mogelijk maatwerk te willen leveren. In het noorden van het land blijkt die aanpak aan te slaan; een flink aantal bouw- en aanverwante bedrijven bestelde bij WebComm of bij een wederverkoper van de Heerenveense onderneming een website. WebComm biedt zijn diensten alleen per abonnement aan.

Rekenmodule

Een eigen website bevordert het zakendoen. Dan is het wel zo prettig voor de klant om te weten wat de transactie hem kost. Bijvoorbeeld een parketleverancier kan zijn website van een rekenmodule laten voorzien waarmee een potentiële klant kan uitrekenen wat zijn bestelling zal kosten. Een aannemer kan potentiële opdrachtgevers via zijn website een offerte laten vragen. En een makelaar kan met een digitaal foto-album en eventueel een film zijn woningbestand beter presenteren. Mogelijkheden die WebComm en SWSH zeggen te kunnen realiseren Maar hoe geavanceerd de website ook wordt; het succes ervan valt of staat met de mate waarin die wordt bijgehouden en de alertheid waarmee een ondernemer zijn elektronische post afhandelt.

Reageer op dit artikel