nieuws

Hendriks ziet omzet met 24 procent stijgen

bouwbreed

oss – Hendriks Bouw en Ontwikkeling heeft in 2005 een omzet geboekt van 97,3 miljoen euro, vergeleken met het voorafgaande jaar is dat een stijging van 24 procent. Na belasting bedroeg de winst 2,6 miljoen euro. De resultaten gelden voor de vier werkmaatschappijen van het bedrijf gezamenlijk, zo blijkt uit het jaarverslag.

Het grootste deel van de omzet, 44,6 miljoen euro, kwam voor rekening van Hendriks Projectontwikkeling, op de voet gevolgd door Hendriks Bouwbedrijven met een omzet van 42,4 miljoen. Hendriks Installatietechniek en Hendriks Onderhoud en Beheer droegen respectievelijk 5,1 en 5,2 miljoen euro bij aan de omzet.

Hoge verwachtingen koestert Hendriks van de tak installatietechniek. Vorig jaar bleek de omzet van dit bedrijfsonderdeel met ruim 1 miljoen euro te zijn gestegen vergeleken met 2004. Voor 2006 wordt een forse omzetstijging verwacht. Deze zal met name zijn te danken aan de afdeling centrale verwarming die per 1 januari van dit jaar aan het bedrijf is toegevoegd. Ook de poot onderhoud en beheer zit in de lift. “Voor 2006 verwachten wij groei”, zo meldt het jaarverslag. “Gezien lopende en nieuwe orders van importantie.”

De onderneming die is gevestigd in Oss en Den Bosch claimt over 53 procent solvabiliteit te beschikken. “Daarnaast hebben we onze orderportefeuille in 2005 verder kunnen uitbreiden. Dit geeft ons alle vertrouwen voor een goede toekomst”, aldus een toelichting van de organisatie.

Hendriks richt zich onder meer op het ontwikkelen van woningen voor zowel starters als senioren en daarnaast op bouwen binnen de bebouwde kom. Klantgericht bouwen is een belangrijk aspect. Inmiddels beschikt Hendriks Bouw over het keurmerk Klantgericht Bouwen van Bouwend Nederland en de Vereniging Eigen Huis.

Mogelijkheden

Bovendien is in 2004 het �Hendriks PrettigWonenPlan� op de markt gebracht. “We bieden de koper keuzemogelijkheden en kwaliteit in technisch opzicht en een intensieve persoonlijke begeleiding”, aldus het jaarverslag. Het moet ertoe gaan leiden dat het bedrijf duidelijker in beeld komt bij de huizenkoper, die zich bij het kopen van een woning vooralsnog laat leiden door de plek waar die is gelegen en of koopprijs en woningtype hem aanstaan.

In 2005 introduceerde het bedrijf nieuwe concepten voor woningbouw in binnensteden en op uitbreidingslocaties. “Daarnaast blijven we met het oog op de toekomst actief in de verwerving van gronden en posities, ook binnenstedelijk.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels