nieuws

Op het nippertje

bouwbreed Premium

Op het nippertje

Hoofdaannemer Max Bögl van de ondergrondse stations voor de Noord-Zuidlijn voltooide gisteren het laatste diepwandpaneel. Dat was op het nippertje want het feestje ter gelegenheid daarvan moest gisteravond plaatsvinden, zo was al weken eerder gepland. Maar het ‘stop-end’ van het laatste paneel wilde maar niet loskomen. Zo’n profiel moet zorgen voor een soort messing-groefverbinding tussen twee naast elkaar liggende diepwandpanelen. Uiteindelijk is het ingestort en maakt het deel uit van de constructie. Dat is de aannemer een paar keer vaker overkomen op de in totaal 372 panelen die zijn gerealiseerd voor de stations Vijzelgracht, Ceintuurbaan en Rokin. Voordat Max Bögl met ontgraven kan starten, zullen injecties plaatsvinden rondom de voeg of worden groutkolommen voorgeplaatst..

Hoofdaannemer Max Bögl van de ondergrondse stations voor de Noord-Zuidlijn voltooide gisteren het laatste diepwandpaneel. Dat was op het nippertje want het feestje ter gelegenheid daarvan moest gisteravond plaatsvinden, zo was al weken eerder gepland. Maar het ‘stop-end’ van het laatste paneel wilde maar niet loskomen. Zo’n profiel moet zorgen voor een soort messing-groefverbinding tussen twee naast elkaar liggende diepwandpanelen. Uiteindelijk is het ingestort en maakt het deel uit van de constructie. Dat is de aannemer een paar keer vaker overkomen op de in totaal 372 panelen die zijn gerealiseerd voor de stations Vijzelgracht, Ceintuurbaan en Rokin. Voordat Max Bögl met ontgraven kan starten, zullen injecties plaatsvinden rondom de voeg of worden groutkolommen voorgeplaatst..

Reageer op dit artikel