nieuws

Restauratie rivierkazemat

bouwbreed Premium

In overleg met de gemeente Nijmegen herstelt en restaureert ProRail een 19 de eeuwse zogenoemde rivierkazemat (1872) aan de Waaldijk bij Lent. Bijzonder is dat het verdedigingswerk tevens de eerste pijler is van de spoorbrug bij Nijmegen. Lange tijd was de kazemat, waarvan de muren 1.40 meter dik zijn, bedekt met grond en puin. Dat is inmiddels weggehaald. In opdracht van ProRail herstelt Imhoff Voeg- en Straalbedrijf uit Hengelo op dit moment het voeg- en metselwerk.

In overleg met de gemeente Nijmegen herstelt en restaureert ProRail een 19 de eeuwse zogenoemde rivierkazemat (1872) aan de Waaldijk bij Lent. Bijzonder is dat het verdedigingswerk tevens de eerste pijler is van de spoorbrug bij Nijmegen. Lange tijd was de kazemat, waarvan de muren 1.40 meter dik zijn, bedekt met grond en puin. Dat is inmiddels weggehaald. In opdracht van ProRail herstelt Imhoff Voeg- en Straalbedrijf uit Hengelo op dit moment het voeg- en metselwerk.
Foto: VidiPhoto

Reageer op dit artikel