nieuws

Reparatie met heteluchtlans

bouwbreed

Om te voorkomen dat de Arnhemse asfaltwegen in de vrieskou kapot springen, repareren werknemers van Klaruw Systems uit Tilburg de scheuren in het wegdek van de Velperweg in Arnhem. De werknemers van Klaruw blazen de scheuren eerst schoon en droog met de SuperJet-heteluchtlans. Door de temperatuur van de lucht, die 1300 graden bedraagt, wordt hierbij ook het aanhechtvlak voorverwarmd. Vervolgens wordt de scheur gevuld met een rubberhoudend bitumenproduct. Meteen hierna wordt de afdichting afgestrooid met leislag, zodat het verkeer meteen weer gebruik kan maken van de weg. Door het dichtsealen van het wegdek met de ‘overseal-banding’ methode kan er geen water meer in de scheuren van de weg terechtkomen. Op deze manier wordt voorkomen dat het vocht in de scheuren en naden bevriest en uitzet in perioden van vorst. Bovendien volgt het bitumenproduct in de winter de bewegingen van het wegdek.

Om te voorkomen dat de Arnhemse asfaltwegen in de vrieskou kapot springen, repareren werknemers van Klaruw Systems uit Tilburg de scheuren in het wegdek van de Velperweg in Arnhem. De werknemers van Klaruw blazen de scheuren eerst schoon en droog met de SuperJet-heteluchtlans. Door de temperatuur van de lucht, die 1300 graden bedraagt, wordt hierbij ook het aanhechtvlak voorverwarmd. Vervolgens wordt de scheur gevuld met een rubberhoudend bitumenproduct. Meteen hierna wordt de afdichting afgestrooid met leislag, zodat het verkeer meteen weer gebruik kan maken van de weg. Door het dichtsealen van het wegdek met de ‘overseal-banding’ methode kan er geen water meer in de scheuren van de weg terechtkomen. Op deze manier wordt voorkomen dat het vocht in de scheuren en naden bevriest en uitzet in perioden van vorst. Bovendien volgt het bitumenproduct in de winter de bewegingen van het wegdek.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels