nieuws

Verdonk op BouwRAI

bouwbreed Premium

Hoe werkt het ook alweer, in de media komen? We hebben het geweten de afgelopen week. Voor de Amsterdam RAI organiseerden we als communicatiebureau voor bouw en vastgoed midden op de BouwRai 2006 een bijeenkomst in de vorm van een Nieuwsstudio waarin vier dagen lang debatten en discussies over woningbouw plaatshadden. We wilden er nieuws […]

Hoe werkt het ook alweer, in de media komen? We hebben het geweten de afgelopen week. Voor de Amsterdam RAI organiseerden we als communicatiebureau voor bouw en vastgoed midden

op de BouwRai 2006 een bijeenkomst in de vorm van een Nieuwsstudio waarin vier dagen lang debatten en discussies over woningbouw plaatshadden.

We wilden er nieuws brengen en als het even kon ook nieuws maken in een dynamische omgeving. En dat is al-

lebei gelukt met een beetje van ons en een beetje van Verdonk. Hebben beurzen nog wel eens moeite de belangstelling van de pers te krijgen, dit jaar vormde de BouwRAI geen enkel probleem. Het begon allemaal met dat ene telefoontje van de campagneleider van Rita Verdonk. Hij vroeg ons of ze een dag later op de BouwRAI haar kandidatuur bekend kon maken. Ze had ons al toegezegd deel te nemen aan een debat, dus het was mooi te combineren. En we hebben het geweten. Het was ongelooflijk hoeveel journalisten de moeite namen naar Verdonk te komen luisteren, en over haar te schrijven terwijl het nota bene zelfs live werd uitgezonden. We hebben er op de BouwRAI behoorlijk van geprofiteerd. Journalisten bleven hangen en zelfs dagen erna dwaalden ze nog door de hallen van de RAI om de reacties van exposanten te peilen. Nog nooit werd de BouwRAI zo vaak genoemd in de media. �The day after� was het drukker dan gewoon en ook in de Nieuwsstudio waren de meeste stoeltjes bezet. Er waren zelfs bezoekers die aan ons vroegen waar Verdonk een dag eerder gestaan had. Toegegeven, we hebben even overwogen een stuk krijt te pakken, maar hebben het uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Ander voorbeeld speelde zich donderdagmiddag 6 april jongstleden af. We hadden in het kader van de BouwRAI gevraagd aan marktonderzoeker Bouwkennis een 15-tal stellingen te formuleren en voor te leggen aan mensen die werken bij gemeenten, woningcorporaties en projectontwikkelaars. Vorige week maandag kregen we daar de uitslag van. En van één van de stellingen hebben we afgelopen donderdag naar aanleiding van een discussie in de Nieuwsstudio, een klein berichtje gemaakt dat we verstuurd hebben. Het onderwerp was de tevredenheid over de Vinex-wijken. De stelling luidde: Over 20 jaar herstructureren we de huidige Vinex-wijken. De uitslag was schokkend omdat 64 procent van de gemeentelijke respondenten het met de stelling eens was.

Met het simpele bericht, vanaf de BouwRAI verstuurd, haalden we in één klap praktisch alle landelijke media. Daarmee is in ieder geval weer eens aangetoond dat onderzoek een goede methode is om als bedrijf zichtbaar te zijn.

Het blijft nu gewoon hopen op een kabinet dat straks binnen een jaar valt want dan hebben we in 2008 weer verkiezingen en kan elke lijsttrekker zich tussen de mensen op de BouwRAI van dat jaar komen presenteren.

Voorwaarde is wel dat in de speech minimaal driemaal de naam van de beurs genoemd wordt. Voor niks gaat immers toch alleen de zon op.

Reageer op dit artikel