nieuws

Winnen is altijd goed voor imago

bouwbreed Premium

den haag – Prijsvragen zijn arbeidsintensief, betalen zich niet snel terug, maar werken ook inspirerend en leiden tot innovaties, zo blijkt na een belronde. Het nieuwe jaar is voor Cobouw aanleiding om deze week een aantal prijswinnaars uit 2005 aan het woord te laten. Wat is er gebeurd met die spraakmakende en veelbelovende ideeën en […]

den haag – Prijsvragen zijn arbeidsintensief, betalen zich niet snel terug, maar werken ook inspirerend en leiden tot innovaties, zo blijkt na een belronde. Het nieuwe jaar is voor Cobouw aanleiding om deze week een aantal prijswinnaars uit 2005 aan het woord te laten. Wat is er gebeurd met die spraakmakende en veelbelovende ideeën en wat zijn de verwachtingen voor dit jaar?

“Het winnen is toch een erkenning waardoor je een graadje serieuzer wordt genomen. Het stelt je in staat om je meerwaarde te demonstreren voor zaken die niet voor de laagste prijs hoeven worden uitgevoerd”, aldus Siebren Baars, architect-directielid van Grunstra Architecten Groep.

De reden om mee te doen zijn divers. Sommige bedrijven besluiten alleen tot deelname mits het leidt tot een stuk productontwikkeling door het in de praktijk ook daadwerkelijk toe te passen. Andere zien het als een mogelijkheid boven de dagelijkse praktijk uit te stijgen.

Baars: “Meedoen en winnen zijn altijd goed voor je imago. Het straalt toch af op je opdrachtgevers.”

Reageer op dit artikel