nieuws

Stortnaden vermijden door in konvooi te rijden

bouwbreed

amsterdam – “Tijdig leveren van betonmortel op locaties in de binnenstad naar de wensen van de klant, dat is wat we verkopen.” Dat zegt J. van de Beek, bedrijfsleider van Mebin district Noord-Holland naar aanleiding van vier wachtende truckmixers voor een stoplicht.

Truckmixers die voor een stoplicht wachten, blijken in Amsterdam geen uitzondering en niet alleen van wege de verkeersdrukte. Marktleider in Nederland Mebin levert betonmortel op een aantal werken in Amsterdam. De vier wachtende truckmixers zijn volgens Van de Beek waarschijnlijk op weg geweest naar de het werk van Max Bögl in de binnenstad.

De Duitse aannemer bouwt de drie diepgelegen stations Vijzelgracht, Rokin en Ceintuurbaan voor de Noord-Zuidlijn. Daarvoor is veel beton nodig. Bögl wil het beton daar echter �nat in nat� storten. Die stortwijze voorkomt stortnaden die lekkage kunnen veroorzaken. Om ervoor te zorgen dat bij het storten van een onderdeel voldoende beton aanwezig is, wil de aannemer er pas mee beginnen als er voldoende beton op het werk is. Met Mebin is afgesproken dat in voorkomende gevallen vier truckmixers met betonmortel tegelijk op het werk zullen zijn.

Oponthoud in de stad treedt volgens bedrijfsleider Van de Beek wel op, maar Mebin kan zich prima redden. “Mocht een afwijking van tijdige levering dreigen, dan gaan we met meer auto�s de weg op. Mebin heeft 250 truckmixers voor het transport. Zoveel auto�s betekent wel dat de prijs van onze betonmortel hoger is dan van sommige concurrenten. Daartegenover staat dat wij auto�s genoeg hebben om de afspraken over de levering na te komen. Gezien de grote hoeveelheid werk die we hebben, is dat voor onze klanten belangrijk.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels