nieuws

Booosting zet in op kennisplatform voor bouwinnovatie

bouwbreed Premium

rotterdam – Innovatieclub Booosting gaat de Bouwbeurs, die zaterdag zijn deuren opent en het thema innovatie hoog in het vaandel heeft, gebruiken om zich te profileren als hét kennisplatform op het gebied van bouwinnovatie.

Van �een roepende in de woestijn� wil de groep in Booosting verenigde vernieuwende bedrijven een spilfunctie vervullen als het gaat om bouwinnovatie, verklaart voorzitter Harm Boomsma in een bijdrage op pagina 15.

Dat betekent: het slechten van de vele barrières in de verbrokkelde bouwsector door een horizontale kruisbestuiving.

Het platform wil daarvoor gericht de dialoog zoeken met het bouwbedrijfsleven. Dat gebeurt via een drietal diensten. Met de looop (spreek uit loep) gaan leden innovaties bekijken en er in zeer korte tijd een gedegen advies over geven, zodat het vernieuwende bedrijf snel weet hoe er verder mee om te gaan. Daarnaast is er een denktank en worden rondetafelgesprekken georganiseerd.

Boomsma: “Innovatie begint bij een goede vraagstelling. Het moet daarnaast passen in de strategie van een bedrijf. Wil je als bedrijf echt vernieuwen, dan zul je al in een zeer vroeg stadium bij een project betrokken moeten zijn. Booosting hoopt met deze strategie meer jonge bedrijven aan zich te binden. Boomsma: “Wij weten tenslotte wat de randvoorwaarden zijn om een innovatie succesvol te maken.”

Reageer op dit artikel