nieuws

CNH introduceert nieuwe assen

bouwbreed

basildon – CNH Power Components introduceert een nieuwe aandrijving voor kleinere types laad/graaf-combinaties. Deze aandrijving maakt gebruik van CNH�s D15 aandrijfassen. De fabrikant uit het Britse Basildon bouwt de aandrijving op uit een starre achteras, een aangedreven/sturende vooras en een nieuwe hydrostatische aandrijving met twee versnellingen. De achteras heeft schijfremmen in een oliebad, een hydraulisch […]

basildon – CNH Power Components introduceert een nieuwe aandrijving voor kleinere types laad/graaf-combinaties. Deze aandrijving maakt gebruik van CNH�s D15 aandrijfassen. De fabrikant uit het Britse Basildon bouwt de aandrijving op uit een starre achteras, een aangedreven/sturende vooras en een nieuwe hydrostatische aandrijving met twee versnellingen.

De achteras heeft schijfremmen in een oliebad, een hydraulisch remsysteem en een differentieelgrendel. De assen weerstaan een gewicht van 3700 kilo.

De hydrostatische aandrijving zet twee of vier wielen in beweging. Een hydromotor met twee versnellingen geeft een machine dan een aparte tractie- en transportsnelheid en biedt de keuze uit twee- of vierwielaandrijving. CNH Power Components levert de aandrijving aan fabrikanten van bijvoorbeeld kleine laadgravers. Voor grotere laad/graaf-combinaties en middelzwaar andersoortig materieel biedt de producent de assenserie CNH AXA 46 aan. Die telt twee achter- en drie voorassen

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels