nieuws

Betere informatie hypothecaire lening

bouwbreed

AMSTERDAM – De Autoriteit Financiële Markten (AFM) wil dat reclame voor hypothecaire leningen altijd uitgaat van tarieven zonder belastingvoordelen. Daardoor worden de brutolasten van de lening voor de consument direct duidelijk. Als er al belastingvoordelen worden gemeld, dan moeten die op basis van drie representatieve tarieven (32,9, 38,4 en 42 procent) worden weergegeven. Er mag […]

AMSTERDAM – De Autoriteit Financiële Markten (AFM) wil dat reclame voor hypothecaire leningen altijd uitgaat van tarieven zonder belastingvoordelen. Daardoor worden de brutolasten van de lening voor de consument direct duidelijk. Als er al belastingvoordelen worden gemeld, dan moeten die op basis van drie representatieve tarieven (32,9, 38,4 en 42 procent) worden weergegeven. Er mag dus niet meer alleen het voordeel van het 52 procentstarief worden vermeld. De AFM is over de nieuwe regels overleg begonnen met de koepels van hypotheekverstrekkers.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels