nieuws

Ambassadeursfunctie voor Holland Heating

bouwbreed

den haag ­ Kuijpers Installaties draagt dinsdag het ambassadeurschap van de Landelijke Stichting Tegen Zinloos Geweld over aan branchegenoot Holland Heating & Carrier. ‘Dit bedrijf heeft dezelfde bevlogenheid’.

Kuijpers Installaties nam het ambassadeurschap vorig jaar, tijdens zijn 75­jarig jubileum, op zich. De ondersteuning kwam onder andere tot uiting in een financiële bijdrage van 30.000 euro aan de Stichting Tegen Zinloos Geweld. “We hebben hiermee onze maatschappelijke betrokkenheid willen onderstrepen en laten zien dat onze aandacht verder gaat dan het aanbrengen van technische installaties”, blikt adjunct directeur H. Sprangers terug. Het ambassadeurschap heeft het bedrijf veel positieve reacties opgeleverd. Daarnaast vergrootte het ook de naamsbekendheid, bekent Sprangers. “Het is toch een wisselwerking”. De onderneming met vestigingen in Arnhem, Helmond, Moerdijk, Oss, Rijswijk, Tilburg en Utrecht telt 400 medewerkers. De omzet voor dit jaar is geprognotiseerd op ruim 65 miljoen euro. De installateur draagt het stokje dinsdag over aan de bedrijvencombinatie Carrier Holland Heating in Waalwijk (luchtbehandeling) en Carrier (airconditioning­ en koelapparatuur) te Hazerswoude. Met 500 medewerkers goed voor een jaarlijkse omzet van 100 miljoen euro. Decor van de overdracht is een graffiti­expositie bij Sotheby’s in Amsterdam. “Een prima match”, volgens Sprangers. “Het laat zien dat uit onvrede ook mooie dingen kunnen ontstaan. Graffiti is een vorm van protest die is uitgegroeid tot een echte kunstvorm.” Ook wanneer Kuijpers Installaties binnenkort geen ambassadeurmeer is, wil het bedrijf de organisatie blijven ondersteunen in hun campagneactiviteiten. “Daarnaast blijven we bij elk opgeleverd bouwproject gratis wat straattegels met het lieveheersbeestje (het logo van de Stichting Tegen Zinloos Geweld) leggen, waar klanten zelf een donatie aan kunnen verbinden.” Het vinden van een geschikte opvolger ging volgens Sprangers eigenlijk vanzelf. “Je komt veel branchegenoten tegen. Holland Heating & Carrier heeft dezelfde bevlogenheid.” De leverancier/producent van luchtbehandelingsapparatuur heeft haar ambassadeursfunctie al tot uiting gebracht op de achterzijde van de nieuwjaarskaart waar het symbool van de stichting is afgedrukt. “Het lieveheersbeestje willen we de komende tijd op diverse locaties in onze directe leef­ en woonomgeving aanbrengen om het bewustzijn te vergroten”, licht directeur verkoop R. Kleijer toe. De directeur noemt 20.000 euro als streefbedrag om het zinloze geweld de kop in te drukken. “We willen daarmee onder andere de jonge kinderen (9­11 jaar) van onze medewerkers een informatiepakket geven waarmee ze op school aan de slag kunnen. Daarnaast moeten er nog wat verbeteringen aan de website plaatsvinden en zijn er evenementen (beurzen, seminar) in aantocht waarin we de boodschap willen uitdragen. Ook wil ik al onze medewerkers tot ambassadeur maken. Ik zie het als mijn taak om ze daarvoor te motiveren. Maar het gebeurt uiteraard alleen op basis van vrijwilligheid.” Ook het geweld in het voetbal heeft de aandacht van Kleijer: “Ik ga proberen om RKC Waalwijk eveneens ambassadeur te laten worden om zo de verruwing op en rond het veld een halt toe te roepen.” ‘Graffiti groeit uit tot een echte kunstvorm’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels