nieuws

Auto-industrie niet zo ‘hot’ als zij lijkt

bouwbreed

Fabrikanten van (bedrijfs)auto’s blijken beduidend minder vooruitstrevend het internet te gebruiken dan zij willen doen geloven. Daardoor lopen ze het gevaar achterop te raken in hun ontwikkeling. Dit menen onderzoekers van het bureau KPMG. Zij leerden dat de (bedrijfs)auto-industrie wantrouwend staat tegenover elektronisch zakendoen.

KPMG Industrial & Automotive Products Practice ondervroeg leidinggevenden van multinationale fabrikanten en grote toeleveranciers in Groot-Brittannië, de VS, Duitsland en Japan. Uit de resultaten spreekt een gebrek aan vertrouwen in elektronisch zakendoen. Bedrijven wachten af wat de ander doet en volgen, populair gezegd, het voorbeeld pas als de ander gegarandeerd niet failliet gaat.

KPMG verwacht dat die houding problemen oplevert. Het bedrijfsleven zet technologische ontwikkeling in gang en niet andersom, redeneren de onderzoekers. Met dat in gedachten moeten leidinggevenden meer moeite doen om het elektronisch zakendoen te bevorderen. Een separate studie toonde eerder aan dat eenderde van het hoge(re) kader in de auto-industrie zich actief met deze vorm van zakendoen bezighield; minder dan in welke andere industrietak.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels